Kisiskolás gyerekénél problémákat észleltek, akár Önök szülőként, vagy a tanítónéni jelezte, hogy gyermekük valamiért nem tud együtt haladni a társaival?Nehezebben mennek neki az alaptantárgyakra való ráhangolódás, olvashatatlan iráskép, akadozó olvasás, számolási problémák,netán szorongásos tünetek jellemzik?
Sokszor értetlenül állunk a jelenség előtt, hogy egy értelmes, jó intellektusú gyerek nem tud jól irni, olvasni, számolni. Szembekerülünk ilyenkor a tehetetlenség fájdalmával. Gyötörhet a lelkiismeret, valamit nem vettem észre időben, vagy elrontottam?!
A tünetek hátterében azonban nem a szülői “hanyagság”, hanem gyakran az idegrendszer alul szervezettsége, részleges éretlensége áll. Az idegrendszer érése a mozgásfejlődéssel áll szoros kapcsolatban, a gyermek mozgásának és észlelésének fejlődése egy-egy életszakaszban a központi idegrendszer egy-egy meghatározott területének irányítása alatt áll.
Ha a korai életkorban a mozgásfejlődés bármelyik szakasza kimarad, vagy nem gyakorlódik be eléggé, akkor a kapcsolódó érzékelő és irányító központok sem fognak megfelelően fejlődni, differenciálódni. Több terület elégtelen működése akár tanulási nehézséghez, viselkedési problémához vagy magatartászavarhoz vezethet.
Győződjön meg róla, valójában mi áll a háttérben! Ehhez a megfelelő megoldás egy részletes, személyreszoló alapos felmérés, melyet pszichológus készít gyermekéről!
A felmérést követően részletes beszámolót kap írásban gyermeke részképességeinek jelenlegi állapotáról, illetve a fejlesztendő területekről! Ez alapján egyénre szabottan alakítjuk ki gyermeke számára a megfelelő mozgásterápiás tervet, ami alapján otthoni környezetben napi 20–30 perc gyakorlással rövid időn belül jelentős javulás várható!
Három-négy hetenként a gyermek fejlődési ütemének megfelelően új feladatsort állítunk össze a számára.
Nagy jelentősége van a mindennapi gyakorlásnak. A fejlesztés elsődleges célja ugyanis az új kapcsolatok kialakítása a központi idegrendszeren belül. Ezeket a kapcsolatokat pedig minden nap meg kell erősítenünk ahhoz, hogy stabilan ki tudjanak épülni és meg tudjanak erősödni. Ha viszont nem végezzük rendszeresen a gyakorlatokat, akkor ezek hamar elkezdenek visszafejlődni.
Az általam alkalmazott mozgásterápiás fejlesztőprogramot a méltán elismert hazai fejlesztőpedagógus, Kulcsár Mihályné dolgozta ki.
Somogyi Katalin, pedagógiai szakpszicholóus
Felmérésre való jelentkezés:
Mobil: 06304883335, e-mail: katas@t-online.hu
Árak:
Felmérés (2 óra), részletes leirás a részképességekről, mozgásterápiás terv készítése: 8000.-Ft
3–4 hetente, kontroll, valamint a fejlődés ütemének megfelelően újabb feladatok: 4000 Ft/alk. (1 óra)